PROJEKTAS „ŠVIETIMO PAGALBOS IR KOORDINUOTAI TEIKIAMŲ PASLAUGŲ UŽTIKRINIMAS PANEVĖŽIO MIESTE“

Panevėžio miesto savivaldybės administracija įgyvendina projektą „Švietimo pagalbos ir koordinuotai teikiamų paslaugų užtikrinimas Panevėžio mieste“ (Nr. 10-056-K-0004).

Projektu sprendžiama problema – koordinuotai teikiamų švietimo pagalbos paslaugų trūkumas vaikams ir jų tėvams bei mokytojams Panevėžio mieste. Mieste trūksta specialistų, dirbančių su SUP turinčiais vaikais bei finansavimo, todėl sutelkiamas dėmesys į koordinuotų paslaugų teikimą.

Projekto tikslas – didinti koordinuotai teikiamų švietimo pagalbos, socialinės, sveikatos priežiūros trūkstamų paslaugų bei naujų paslaugų teikimą bendrojo ugdymo mokyklose SUP turintiems mokiniams ir jų tėvams bei pedagogams prieinamumą, pasitelkiant neformaliojo švietimo tiekėjus ir nevyriausybines organizacijas. Koordinuotai teikiamų paslaugų teikimo principas yra kompleksiškumas: visapusiškai įvertinus vaikų ir jų tėvų (globėjų, rūpintojų) poreikius, vaiko gerovei užtikrinti teikiamos ne pavienės, bet tarpusavyje suderintos švietimo pagalbos, socialinės ir sveikatos priežiūros paslaugos. Švietimo pagalbos mokiniui prieinamumas ir kokybiškas jos teikimas yra vieni iš pagrindinių įtraukiojo ugdymo aspektų. Reikalinga įsteigti švietimo, socialinių, sveikatos sričių specialistų mobilią komandą, laiku suteikiančią efektyvią kompleksinę pagalbą mokyklų bendruomenei jų buvimo vietoje arba juos pristatant į ugdymo vietą.

Tikslinė(s) grupė(s) – ne mažiau kaip 120 tikslinės grupės jaunesnių nei 18 metų Panevėžio Mykolo Karkos pagrindinės mokyklos 1-10 kl., Panevėžio Vytauto Žemkalnio gimnazijos 1-12 kl. ir Panevėžio Beržų progimnazijos 1-8 kl. vidutinių, didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių (toliau – SUP) turinčių mokinių, kuriems pedagoginė-psichologinė tarnyba išvadose apie SUP (išskyrus atsirandančius dėl išskirtinių gabumų) grupę yra nustačiusi negalias, elgesio ir emocijų sutrikimus, mokymosi sunkumus dėl nepalankių aplinkos veiksnių, sunkumus dėl mokymosi ne gimtąja kalba, kompleksinius sutrikimus, kurių sudėtyje yra elgesio ir emocijų sutrikimai. Naudą gaus ne mažiau kaip 120 anksčiau išvardintų mokyklų SUP turinčių mokinių, jų tėvai (globėjai, rūpintojai), mokytojai, švietimo pagalbos specialistai.

Partneriai: Panevėžio Beržų progimnazija, Panevėžio moksleivių namai, Stasio Eidrigevičiaus menų centras, VŠĮ Beglobių gyvūnų organizacija Puma, Panevėžio Vytauto Žemkalnio gimnazija, Panevėžio Mykolo Karkos pagrindinė mokykla.

Projekto veiklos apims mobilios komandos specialistų darbo užmokestį, partnerių specialistų darbo užmokestį, bus perkamos psichoterapeuto paslaugos, 24 val. mokymų programa „Elgesio, emocijų ir dėmesio sunkumų turintys vaikai klasėje“, skirta pedagogams ir tėvams, bei įranga, skirta specialistų pagalbai.

Projekto rezultatas – 120-čiai vaikų bus sudaryti švietimo pagalbos koordinuotai teikiamų paslaugų planai. Šie vaikai dalyvaus projekte ir gaus įvairias specialistų (psichologų, psichoterapeutų, judesio korekcijos, visuomenės sveikatos specialisto) paslaugas bei vyks į įvairias edukacijas. Gerovės konsultantai stebės, skaičiuos, kad 85 proc. tikslinės grupės SUP turintys vaikai gautų paslaugas ne mažiau kaip 3 mėn.

Projekto biudžetas:  953 719,30 Eur ES lėšos (iš jų 810 661,41 Eur – „Europos socialinis fondas +“ 143 057,89  Eur – bendrojo finansavimo lėšos)

Finansavimas projektui skirtas pagal 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos švietimo plėtros programos pažangos priemonę Nr. 12-003-03-02-01 „Įgyvendinti įtraukųjį švietimą“.

Projekto trukmė: 36 mėn.

 

PROJEKTO EIGA

2025 02 07 Panevėžio miesto savivaldybės administracija pasirašė Europos socialinio fondo ir bendrojo finansavimo lėšomis finansuojamo projekto „Švietimo pagalbos ir koordinuotai teikiamų paslaugų užtikrinimas Panevėžio mieste“ Nr. 10-056-K-0004 sutartį.

2024 12 11  Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto  ministro 2024 m. gruodžio 11 d.  įsakymu Nr. V-1424 ,,Dėl finansavimo skyrimo“  projektui Nr. 10-056-K-0004 „Švietimo pagalbos ir koordinuotai teikiamų paslaugų užtikrinimas Panevėžio mieste“  įgyvendinti skirtas finansavimas.

2024 07 26  VšĮ Centrinei projektų valdymo agentūrai pateiktas projekto įgyvendinimo planas.

2024 06 27  Panevėžio miesto savivaldybės taryba sprendimu Nr. 1-291 pritarė projekto teikimui Europos Sąjungos fondų investicijoms gauti, projekto įgyvendinimui, partnerystės sutarčių sudarymui su Projekto partneriais.

 

Projekto vadovė Aušra Gabrėnienė, tel. +370 45 501 377

El. paštas ausra.gabreniene@panevezys.lt

Projektas „Ankstyvojo ugdymo užtikrinimas vaikams iš socialinę riziką patiriančių šeimų“

Panevėžio miesto savivaldybės administracija partnerio teisėmis dalyvauja projekte „Ankstyvojo ugdymo užtikrinimas vaikams iš socialinę riziką patiriančių šeimų“ (Nr. 10-013-P-0001).

Projektą vykdo Europos socialinio fondo agentūra kartu su 59 partneriais (savivaldybių administracijomis ir bendrojo ugdymo mokyklomis). Projektas finansuojamas 2021–2027 m. ES struktūrinių fondų bendrojo finansavimo lėšomis.

Projekto tikslas – kad į ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą būtų sėkmingai įtraukti vaikai iš socialinę riziką patiriančių šeimų teikiant jiems pagalbą ugdymo procese.

Projekte numatytos veiklos – parama ikimokykliniam ugdymui ir priežiūrai (išskyrus infrastruktūrą).

Projekto tikslinė grupė: vaikai, augantys socialinę riziką patiriančiose šeimose ir ugdomi pagal ikimokyklinio (įskaitant privalomą) arba priešmokyklinio ugdymo programas, Tikslinės grupės vaikams bus kompensuojamos ugdymo krepšelio išlaidos, kurios yra nepadengiamos iš valstybės biudžeto ar kitų lėšų.

Projekto trukmė: 2024 m. birželio 26  d. – 2027 m. birželio 30 d.

Bendra projektui skirta finansavimo suma – 35 171 555 Eur (projekto veikloms Panevėžio mokyklose skirta 904 945,18 Eur).

PROJEKTO EIGA

2024 12 17 Nuo 2024 m. rugsėjo mėn. iki gruodžio mėn. parama teikiama 82 vaikams iš 23 lopšelių-darželių.

2024 06 26 Panevėžio miesto savivaldybės administracija ir Europos socialinio fondo agentūra sudarė jungtinės veiklos sutartį įgyvendinant 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos švietimo plėtros programos pažangos priemonę Nr. 12-003-03-01-04 „Užtikrinti visiems prieinamą ankstyvąjį ugdymą“.

2024 06 04  Europos socialinio fondo agentūros ir VšĮ Centrinės projektų valdymo agentūros sudaryta 2024 m. birželio 4 d. projekto „Ankstyvojo ugdymo užtikrinimas vaikams iš socialinę riziką patiriančių šeimų“ Nr. 10-013-P-0001 sutartis.

2024 01 25 Panevėžio miesto savivaldybės taryba sprendimu Nr. 1-14 pritarė dalyvavimui Švietimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 12-003-03-01-04 „Užtikrinti visiems prieinamą ankstyvąjį ugdymą“ projekte „Ankstyvojo ugdymo užtikrinimas vaikams iš socialinę riziką patiriančių šeimų“  partnerio teisėmis.

 

Projekto koordinatorė Audronė Bagdanskienė, tel. (8 45) 501 380

El. paštas audrone.bagdanskiene@panevezys.lt

PROJEKTAS „UGDYMO PRIEMONĖS MOKYKLOMS”

Panevėžio miesto savivaldybės administracija partnerio teisėmis dalyvauja projekte „Ugdymo priemonės mokykloms“ (Nr. 10-063-P-0001).

Projektą vykdo Nacionalinė švietimo agentūra kartu su 74 partneriais (savivaldybių administracijomis ir bendrojo ugdymo mokyklomis). Projektas finansuojamas Europos regioninės plėtros fondo ir bendrojo finansavimo lėšomis.

Projekto tikslas – gerinti švietimo paslaugų kokybę, aprūpinant efektyviai veikiančias bendrojo ugdymo mokyklas laboratorine įranga, priemonėmis ir kompiuterine įranga.

Projekte numatytos veiklos:

  • Ikimokyklinio, priešmokyklinio ir bendrojo ugdymo programas įgyvendinančių švietimo įstaigų aprūpinimo standarto (rekomendacijų) parengimas;
  • Bendrojo ugdymo mokyklų aprūpinimas kompiuterine įranga;
  • Bendrojo ugdymo mokyklų aprūpinimas šiuolaikiškomis gamtos ir technologijų mokslų priemonėmis.

Projekte dalyvaujančios Panevėžio miesto mokyklos:

  1. Panevėžio Pradinė mokykla
  2. Panevėžio Beržų progimnazija
  3. Panevėžio Rožyno progimnazija
  4. Panevėžio „Vyturio“ progimnazija
  5. Panevėžio „Vilties“ progimnazija
  6. Panevėžio „Žemynos“ progimnazija
  7. Panevėžio „Saulėtekio“ progimnazija
  8. Panevėžio „Šaltinio“ progimnazija
  9. Panevėžio „Minties“ gimnazija
  10. Panevėžio J. Balčikonio gimnazija
  11. Panevėžio J. Miltinio gimnazija
  12. Panevėžio 5- oji gimnazija
  13. Panevėžio V. Žemkalnio gimnazija
  14. Panevėžio R. Sargūno sporto gimnazija
  15. Panevėžio A. Lipniūno progimnazija
  16. Panevėžio M. Karkos pagrindinė mokykla
  17. Panevėžio „Ąžuolo“ progimnazija

Projekto tikslinė grupė: mokiniai, mokytojai, švietimo pagalbos specialistai ir kiti mokyklų darbuotojai, atsakingi už laboratorinę ir kompiuterinę įrangą.

Projekto trukmė: 2024 m. gegužės 9 d. – 2028 m. rugsėjo 30 d.

Bendra projektui skirta finansavimo suma – 52 090 812,98 Eur (projekto veikloms Panevėžio mokyklose skirta 1810258,06 Eur).

 

PROJEKTO EIGA

2025 03 13 2025 m. vasario-gegužės mėn. vykdomos apklausos, siekiant nustatyti bendrojo ugdymo mokyklų gamtos mokslų ugdymo standarto įrangos ir priemonių poreikį.

2024-09 atliktos projekte dalyvaujančių mokyklų apklausos dėl kalbų laboratorijų poreikio.

2024-09-01 Visos projekte dalyvaujančios mokyklos gavo paskirtą kompiuterių ir pakrovimo spintų skaičių. Iš viso 516 kompiuterius ir 43 pakrovimo spintas (356 040 Eur).

2024-05-09 Panevėžio miesto savivaldybės administracija ir Nacionalinė švietimo agentūra sudarė jungtinės veiklos sutartį įgyvendinant 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos švietimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 12-003-03-01-03 „Užtikrinti visiems prieinamą šiuolaikinį ugdymo turinį“ projektą „Ugdymo priemonės mokykloms“. Projekto veikloms skirta 1810258,06 Eur.

2024-04-03 Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymu Nr. V-370 skirtas finansavimas projektui.

2023-11-30 Panevėžio miesto savivaldybės taryba sprendimu Nr. 1-382 pritarė dalyvavimui švietimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 12-003-03-01-03 „Užtikrinti visiems prieinamą šiuolaikinį ugdymo turinį“ projekte partnerio teisėmis.

 

Projekto koordinatorė Eda Vaičiūnė, tel. (8 45) 501 378

El. paštas eda.vaiciune@panevezys.lt

 

 

Projektas „Gebėjimų ir reikalingų kompetencijų ugdymas darbe su specialiųjų poreikių vaikais Latvijos ir Lietuvos vaikų darželiuose“

Panevėžio lopšelis-darželis „Rūta“ pagal 2021–2027 m. Interreg VI-A Latvijos ir Lietuvos bendradarbiavimo per sieną programą (angl. Interreg VI-A Latvia–Lithuania Programme 2021–2027) įgyvendina projektą „Gebėjimų ir reikalingų kompetencijų ugdymas darbe su specialiųjų poreikių vaikais Latvijos ir Lietuvos vaikų darželiuose“ (angl.  „Capacity building and development of necessary competences for working with special needs children in Latvian and Lithuanians kindergartens (Colorful emotions)“ (LL-00009)) partnerio teisėmis. Projektas vykdomas pagal Programos 1 prioritetą „Gebėjimų stiprinimas ir žmonių tarpusavio bendradarbiavimas“.

Projekto tikslas – padėti Lietuvos ir Latvijos Dagdos, Visagino, Kraslavos ir Panevėžio vaikų darželiams greičiau ir sklandžiau įgyvendinti įtraukiojo ugdymo koncepciją, ugdant pedagogų gebėjimus, ir bendradarbiaujant tobulinti jų kompetencijas, reikalingas darbui su specialiųjų poreikių vaikais.

 Projekto nauda – Projekto metu bus ugdomos pedagogų kompetencijos ir įgūdžiai, reikalingi darbui su specialiųjų poreikių vaikais, siekiant sklandžiai pertvarkyti partnerių įstaigas į įtraukiuosius darželius. Projekto veiklos apims žinių, įgūdžių ir infrastruktūros, reikalingos kuriant įtraukiojo ugdymo aplinką visiems vaikams, įskaitant specialiųjų poreikių turinčius vaikus, kūrimą. Bus organizuojami specialūs mokymai pedagogams, teikiamos žinios apie pritaikomas medžiagas ir įrangą, moksliškai įrodytos efektyvios metodikos ir terapijos, taikomos dirbant ir ugdant specialiųjų poreikių turinčius vaikus (hiperaktyvumo, judesio ir elgesio sutrikimų, autizmo), bus integruotos į kasdienį partnerių pedagogų darbą. Darželių bendruomenės įtraukimas ir bendradarbiavimas su partneriais padės sukurti įtraukesnę ir palankesnę mokymosi aplinką visiems vaikams. Bus teikiama psichologinė pagalba darželių auklėtojams ir bendruomenei kaip priemonė, padedanti susidoroti su emociniais iššūkiais, kurie gali kilti dirbant su specialiųjų poreikių vaikais ir su tuo susijusiomis aplinkybėmis.

Pagrindinis projekto partneris – Dagdos miesto ikimokyklinio ugdymo įstaiga „Saulite“, Latvija.

Projekto partneriai:

Visagino lopšelis-darželis „Auksinis gaidelis“, Lietuva,

Panevėžio lopšelis-darželis „Rūta“, Lietuva,

Kraslavos ikimokyklinio ugdymo įstaiga „Pienenite“, Latvija.

Projekto įgyvendinimo laikotarpis: 2024 m. kovo 1 d. –  2025 m. rugpjūčio 31 d.

Bendra projekto vertė – 300 900,00 Eur (iš jų 240 720,00 Eur – Europos regioninės plėtros fondo lėšos). Panevėžio lopšelio – darželio „Rūta“ kaip projekto partneriui skirta 57 600,00 Eur Europos regioninės plėtros fondo lėšų projekto veikloms vykdyti.

Informacija apie projektą anglų kalba – 2021–2027 m. Interreg VI-A Latvijos – Lietuvos bendradarbiavimo per sieną programos puslapyje https://latlit.eu/theprojects/colorful-emotions/

 

PROJEKTO EIGA

2025-03-20 projekto partneriai apsilankė Vilniaus ikimokyklinio ugdymo įstaigoje ,,Čiauškutis”, kurią lanko vaikai, turintys didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių, susipažino su įstaigos veikla ir erdvėmis, gavo rekomendacijų kaip efektyviau parengti individualius pagalbos vaikui planus, dalyvavo refleksijoje apie įtraukiojo ugdymo sėkmes ir nesėkmes. Plačiau skaitykite ČIA.

2025-02-20 projekto partneriai lankėsi Vilniaus Montessori akademijoje. Pedagogai sėmėsi žinių apie Montessori ugdymo metodiką, kurios taikymas leidžia vaikams mokytis savo ritmu ir skatina jų savarankiškumą bei atsakomybę už savo mokymąsi. Plačiau skaitykite ČIA.

2025-02-13 Panevėžio lopšelyje-darželyje „Rūta“ vyko antrasis tarptautinio projekto veiklų pristatymas darželio bendruomenei. Plačiau skaitykite ČIA.

2025-02-12 projekto partneriai vyko į Latviją, Madonos miestą, ten apsilankė ugdymo įstaigose: „Priedite“, „Pasacina“ ir šeimos centre „TuTi“. Projekto dalyviai susipažino su inovatyviais įtraukiojo ugdymo metodais, įskaitant „Barboleta“ išmaniąsias balansavimo lenteles ir „šiltų grūdų“ terapiją, kurie skirti specialiųjų poreikių vaikų įgūdžių lavinimui, taip pat dalyvavo muzikos terapijos užsiėmime, gilino žinias praktinio ugdymo srityje. Plačiau skaitykite ČIA.

2025-01-30 Panevėžio lopšelyje-darželyje „Rūta“ vyko projekto veiklų pristatymas darželio bendruomenei. Renginio metu dalyviai išbandė dailės ir smėlio terapijos metodus, kurios padeda reikšti emocijas ir skatina bendruomeniškumo bei empatijos ugdymą. Plačiau skaitykite ČIA.

2025-01-16 tarptautinio projekto partneriai lankėsi Rygos saugios vaikystės centre „Dardedze“, kur susipažino su „Jimba“ programa, skirta skatinti saugumą ir pagarbius santykius tarp vaikų, ypač turinčių specialiųjų poreikių. Taip pat aplankė „Pasaku Skola“ centrą, kuriame buvo pristatyti pasakų terapijos metodai, padedantys specialiųjų poreikių vaikams atrasti savo asmenines galimybes per kūrybinį mąstymą ir įvairias terapines technikas. Plačiau skaitykite ČIA.

2024-09-24 pasirašyta bendrojo finansavimo lėšų skyrimo 2021–2027 metų INTERREG programos projektui sutartis su LR vidaus reikalų ministerija.

2024-09-14 Projekte įdarbinti keturi mokytojai, kurie iki 2025 metų vasario 28 d. kiekvienoje lopšelio-darželio „Rūta“ grupėje kartą per savaitę ves teorines pamokas mokytojams ir jų padėjėjams vaikų pietų miego metu, o kartą per savaitę vykdys praktinius metodų išbandymus ir įgyvendinimą.

2024-09-01 Projekte toliau dirba psichologas, kuris teikia pagalbą mokytojams, dirbantiems su specialiuosius poreikius turinčiais ugdytiniais, stebi šiuos vaikus žaidybinės veiklos metu.  Veda „Tėvų ratelio“ grupę, individualias konsultacijas tėvams ir kitiems bendruomenės nariams.

2024-08-21 Kraslavos mieste, Latvijoje, įvyko projekto mokymai „Atsakomybė už emocijas“, skirti ikimokyklinio ugdymo specialistams. Mokymų metu dalyviai buvo parengti efektyviai dirbti su specialiųjų poreikių vaikais, akcentuojant emocijų svarbą ir emocinio atsako valdymą. Plačiau skaitykite ČIA.

2024-07-11 Panevėžio lopšelis-darželis „Rūta“ dalyvavo mokymuose „Streso valdymas dirbant su specialiųjų poreikių vaikais“, siekiant padėti pedagogams efektyviau tvarkytis su darbo sukeliamu stresu. Plačiau skaitykite ČIA.

2024-06-27 vyko nuotoliniai mokymai „Konfliktų ir manipuliacijų valdymo praktika, užtikrinat geresnį bendradarbiavimą su vaikų tėvais ar globėjais“. Renginys skirtas Lietuvos partneriams – Visagino lopšelio-darželio „Auksinis gaidelis“ ir Panevėžio lopšelio-darželio „Rūta“ mokytojams, kuriems buvo pateikti efektyvūs konfliktų sprendimo būdai, akcentuojant empatiją ir faktų svarbą santykiuose su tėvais. Mokymai suteikė žinias ir įgūdžius, kaip konstruktyviai bendrauti su tėvais ir kolegomis, stiprinant bendruomeniškumą ir tarpusavio supratimą. Plačiau skaitykite ČIA.

2024-05-15 Panevėžyje vyko mokymai „Perdegimo prevencija. Sveiko psichologinio klimato kūrimas“ apie darbą su specialiųjų poreikių vaikais ir kaip išlaikyti psichologinę pusiausvyrą. Mokymai apėmė įtraukiojo ugdymo metodų, perdegimo prevencijos technikų mokymus ir praktinius užsiėmimus, skirtus psichologinio atsparumo stiprinimui. Plačiau skaitykite ČIA.

2024 balandžio – birželio mėn. buvo vykdomas pedagogų kompetencijų ugdymas, ypač dirbant su specialiųjų poreikių vaikais. Panevėžio lopšelio-darželio „Rūta“ pedagogai dalyvavo dailės terapijos mokymuose, gilino žinias apie dailės terapijos metodikas ir praktikas, kurios padeda stiprinti vaikų psichinę ir fizinę sveikatą per kūrybos procesą. Plačiau skaitykite ČIA.

2024-04-03 pasirašyta projekto „Gebėjimų ir reikalingų kompetencijų ugdymas darbe su specialiųjų poreikių vaikais Latvijos ir Lietuvos vaikų darželiuose“ jungtinės veiklos (partnerystės) sutartis Nr. 22-566 tarp Panevėžio miesto savivaldybės administracijos ir Panevėžio lopšelio-darželio „Rūta“  dėl bendro veikimo siekiant įgyvendinti Projektą.

2024-03-22 pasirašyta Partnerystės sutartis tarp pagrindinio partnerio ir Panevėžio lopšelio-darželio „Rūta“  dėl Projekto įgyvendinimo.

2024-03-14 pasirašyta projekto „Gebėjimų ir reikalingų kompetencijų ugdymas darbe su specialiųjų poreikių vaikais Latvijos ir Lietuvos vaikų darželiuose“ finansavimo sutartis tarp pagrindinio partnerio Dagdos miesto ikimokyklinio ugdymo įstaigos „Saulite“ ir Latvijos Respublikos aplinkos apsaugos ir regioninės plėtros ministerijos.

2023-10-30 2021–2027 m. Interreg VI-A Latvijos ir Lietuvos bendradarbiavimo per sieną programos stebėsenos komitetas patvirtino projekto „Gebėjimų ir reikalingų kompetencijų ugdymas darbe su specialiųjų poreikių vaikais Latvijos ir Lietuvos vaikų darželiuose“ finansavimą (https://latlit.eu/34-projects-of-the-1st-call-approved/).

2023-03-29 Pagrindinis partneris pateikė paraišką pagal 2021–2027 m. Interreg VI-A Latvijos ir Lietuvos bendradarbiavimo per sieną programos kvietimą.

2023-03-22 Panevėžio miesto savivaldybės taryba sprendimu Nr. 1-61 pritarė projekto „Gebėjimų ir reikalingų kompetencijų ugdymas darbe su specialiųjų poreikių vaikais Latvijos ir Lietuvos vaikų darželiuose“ paraiškos teikimui, projekto įgyvendinimui ir daliniam finansavimui.

2023-03-15 Projektui „Gebėjimų ir reikalingų kompetencijų ugdymas darbe su specialiųjų poreikių vaikais Latvijos ir Lietuvos vaikų darželiuose“ pritarė Panevėžio miesto savivaldybės Investicijų projektų atrankos grupė.

 

Projekto vadovė Regina Mikalauskienė, tel. +370 61047461

El. paštas: direktorius@ld-ruta.lt

16 ATVIRŲJŲ KLASIŲ PANEVĖŽIO BENDROJO UGDYMO MOKYKLOSE

Projekto tikslas – stiprinti mokyklų pasirengimą priimti ir ugdyti įvairių poreikių turinčius mokinius, tobulinti švietimo pagalbos teikimą, užtikrinant visiems mokiniams jų galias ir gebėjimus atitinkantį ugdymą, esant poreikiui jį individualizuojant ar suasmeninant.

Projektu siekiama sukurti ir įdiegti įtraukaus ugdymo organizavimo modelius, sudarant sąlygas didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių (toliau – SUP) turintiems mokiniams ugdytis bendrosios paskirties mokyklose.

Projekto metu remiamos veiklos ir projekto apimtis – nuo 2023 m. rugsėjo 1 d. 9 Panevėžio miesto savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklose planuojama sudaryti 16 Atvirųjų klasių, kuriose ugdymas bus organizuojamas pagal vieną iš 3 modelių:

  • Visiškos įtraukties – ugdymas ir švietimo pagalba įgyvendinami tik bendrojoje klasėje pagal bendrojo ugdymo ar pritaikomas bei individualizuojamas bendrojo ugdymo programas, kuriose kartu su mokytoju ugdymą įgyvendina Antrasis mokytojas, o visą ugdymo laiką pagalbą teikia mokytojo padėjėjas.
  • Mobilios įtraukties – ugdymas ir švietimo pagalba įgyvendinami bendrojoje klasėje pagal bendrojo ugdymo ar pritaikomas bei individualizuojamas bendrojo ugdymo programas, Antrojo mokytojo pagalba siejama su pastoliavimu (ugdymo planavimo būdu, kurio metu numatomi skirtingi edukaciniai sprendimai (pvz., skirtingi metodai, priemonės, aplinkos)), padedančiu derinti asmeninius mokymosi tikslus su klasės mokymosi tikslais. Ugdoma klasėje ar kitoje aplinkoje, kurią mokinys pasirenka, ar jam aplinka parenkama, vadovaujantis Pedagoginės psichologinės tarnybos (toliau – PPT) rekomendacijomis.
  • Srauto įtraukties – gretimų klasių ar vieną ugdymo programą įgyvendinančių klasių mokiniai mokosi viename mokinių sraute, kuriame ugdymas organizuojamos įvairios paskirties klasėse, grupėse. Veiklos įgyvendinamos mokinius grupuojant pagal individualaus ugdymo plano tikslus, mokymosi dalykus, kompetencijas, mokymosi pasiekimus, ugdymosi poreikius, mokymosi tikslus ir pan.

Iš 16 Atvirųjų klasių 2 planuojama išbandyti visiškos įtraukties, 12 – mobilios įtraukties, 2 – srauto modelį.

Projekte dalyvaujančios mokyklos:

  1. Panevėžio Pradinė mokykla
  2. Panevėžio Beržų progimnazija
  3. Panevėžio Rožyno progimnazija
  4. Panevėžio „Vyturio“ progimnazija
  5. Panevėžio „Vilties“ progimnazija
  6. Panevėžio „Žemynos“ progimnazija
  7. Panevėžio „Saulėtekio“ progimnazija
  8. Panevėžio „Šaltinio“ progimnazija
  9. Panevėžio „Minties“ gimnazija

Projekto tikslinė grupė: 48 mokiniai, turintys SUP, iš kurių:

  • 37 mokiniai – 1-4 kl.;
  • 4 mokiniai – pagrindinio ugdymo I dalies (7 kl.);
  • 7 mokiniai – pagrindinio ugdymo II dalies (I gimnazijos kl.).

Šiems mokiniams bus sudarytos sąlygos ugdytis pagal PPT specialistų rekomendacijas, mokytojai visų mokinių visaverčiam ugdymui gaus reikiamą antrųjų mokytojų ir mokytojų padėjėjų pagalbą – bus įsteigtos 9 Antrojo mokytojo pareigybės ir 16 mokytojo padėjėjų pareigybių. Visose Atvirose klasėse numatyta palikti turimus specialiąją pagalbą teikiančius mokytojo padėjėjus.

Projekto trukmė – 2023 m. rugsėjo 1 d. – 2025 m. rugpjūčio 31 d.

Projektui skirta finansavimo suma – 745 340,00 Eur. Projekto lėšomis bus finansuojamas mokytojo padėjėjų ir antrųjų mokytojų darbo užmokestis už darbą Atvirojoje klasėje.

 

PROJEKTO EIGA

2025-02-20 Panevėžyje vyko miesto mokyklų įtraukiojo ugdymo konferencija „Atvirųjų klasių projektas – prasminga įtrauktis: sėkmės žingsniai, patirtys“. Renginį organizavo Rožyno progimnazija, įgyvendindama Tūkstantmečio mokyklų projektą ir švietimo plėtros programą, skirtą įtraukiojo ugdymo organizavimo modelių diegimui. Daugiau apie konferenciją skaitykite ČIA.

2024-11-27 Panevėžio pradinės mokyklos direktorė Kristina Žaltauskienė dalyvavo LR Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos Įtraukiojo švietimo patariamosios grupės posėdyje ir skaitė pranešimą tema ,,Panevėžio pradinės mokyklos sėkmės ir iššūkiai įgyvendinant Atvirųjų klasių projektą“.

2024-10-22 Panevėžio savivaldybės švietimo tarybos posėdyje mokyklų patirtimi apie dalyvavimą Atvirų klasių projekte  dalinosi Panevėžio „Šaltinio“ progimnazijos direktorė Zina Stripeikienė, „Vyturio“ progimnazijos pavaduotoja pradiniam ugdymui Renata Radzevičienė, „Vyturio“ progimnazijos pavaduotoja ugdymosi pagalbai Inga Navickienė bei Pradinės mokyklos Atviros klasės antroji mokytoja Agnė Kuginytė. Nutarta 2025 m. I pusmetį įvertinti labiausiai pasiteisinusį įtraukties modelį ir pasirinkti jį įgyvendinti toliau sėkmingiausiai Atvirų klasių projektą išbandžiusioms mokykloms, tęsiant antrojo mokytojo pareigybės finansavimą.

2024-09-27 Pradinėje mokykloje, kurios dvejose Atvirose klasėse išbandomas mobilios įtraukties modelis, viešėjo Lietuvos įtraukties švietimo centro projektų vadovė Oksana Paškevičienė, švietimo pagalbos plėtros grupės vadovė Lina Palačionienė, Minesotos universiteto profesorė Katie Raisanen Bonawitz. Svečiai domėjosi, kaip mokykloje vyksta įtraukusis ugdymas, kokios sėkmės, dalyvavo lietuvių kalbos ir literatūros pamokoje Atvirojoje klasėje. Svečiai susitiko su miesto mokyklų mokytojais, švietimo pagalbos specialistais, aplankė įvairias mokyklos erdves. Minesotos universiteto profesorė Katie Raisanen Bonawitz dalinosi savo šalies patirtimi apie įtraukųjį ugdymą.

2024-07-05 LR švietimo, mokslo ir sporto ministerijai pateikta lėšų panaudojimo ataskaita už 2024 m. II ketvirtį.

2024-04-24 Atvirose klasėse dirbantys klasių mokytojai ir antrieji mokytojai tobulino kvalifikaciją dalyvaudami TŪM mokymuose apie universalaus dizaino taikymo praktikas ugdymo veiklose Vilniaus miesto ugdymo įstaigose.

2024-04-20 LR švietimo, mokslo ir sporto ministerijos Finansinės apskaitos skyriui pateikta lėšų panaudojimo ataskaita už 2024 m. I ketvirtį.

2024-03-27 LR švietimo, mokslo ir sporto ministerijos ir Panevėžio miesto savivaldybės susitarimu Nr. 22-524 Panevėžio miesto savivaldybei 2024 m. projekto veikloms skirta 458 060 Eur.

2024-01-05 Mokytojai galėjo stebėti edukacinio įrankio – robotuko Photon panaudojimo galimybes Panevėžio „Vilties“ progimnazijoje vykusioje pamokoje. Šie robotukai – tai dalis mokymo priemonių, kurios buvo nupirktos atvirųjų klasių modelius išbandančioms mokykloms iš Panevėžio miesto savivaldybės biudžeto 2023 m. Daugiau informacijos ČIA.

2023-11-17 LR švietimo, mokslo ir sporto ministerija ir Panevėžio miesto savivaldybė sudarė Mokinių įvairovei atvirų grupių, klasių sudarymo ir ugdymo organizavimo jose projekto sutartį Nr. 10-008-P-0001 dėl lėšų skyrimo projektui „Švietimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 12-003-03-02-01 „Įgyvendinti įtraukųjį švietimą“ veiklos „Sukurti ir įdiegti įtraukaus ugdymo organizavimo modelius, sudarant sąlygas didelių ir labai didelių SUP turintiems mokiniams ugdytis bendrosios paskirties mokyklose“ – antrųjų mokytojų ir mokytojų padėjėjų pareigybėms finansuoti.

2023-07-24 Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymu Nr. V-992 skirtas finansavimas projektui.

2023-05-25 Panevėžio miesto savivaldybės taryba sprendimu Nr. 1-158 pritarė Panevėžio miesto savivaldybės dalyvavimui pareiškėjo teisėmis Švietimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 12-003-03-02-01 „Įgyvendinti įtraukųjį švietimą“ veiklos „Sukurti ir įdiegti įtraukaus ugdymo organizavimo modelius, sudarant sąlygas didelių ir labai didelių SUP turintiems mokiniams ugdytis bendrosios paskirties mokyklose“ projektų atrankos konkurse.

 

Projekto koordinatorė Aušra Gabrėnienė, tel. (8 45) 501 377

El. paštas: ausra.gabreniene@panevezys.lt

Karjeros specialistų tinklo vystymas

Projekto  tikslas – užtikrinti profesinio orientavimo paslaugų teikimą įvairaus amžiaus mokiniams bendrojo ugdymo švietimo įstaigose.

Projekto veiklos – Projekto metu numatoma vystyti karjeros specialistų tinklą ir užtikrinti karjeros konsultavimo paslaugų teikimą mokiniams. Projekto metu Panevėžio miesto bendrojo ugdymo mokyklose įdarbinta 18 karjeros specialistų, teikiančių profesinio orientavimo paslaugas mokiniams.

Projekto tikslinė grupė – Panevėžio miesto bendrojo lavinimo mokyklų mokiniai.

Projekto trukmė – 2022 m. rugsėjo 13 d. – 2023 m. gruodžio 31 d.

Projekto vertė – Panevėžio miesto savivaldybei 2023 m. numatoma projekto finansavimo suma  – 214 800 Eur.

 

PROJEKTO EIGA

2023-12-31 Projektas įgyvendintas.

2022-10-13 Panevėžio miesto savivaldybės administracija ir Europos socialinio fondo agentūra pasirašė jungtinės veiklos sutartį Nr. 22-2564, kuria susitarė bendradarbiauti, siekdamos užtikrinti karjeros specialistų paslaugų, teikiamų mokiniams bendrojo ugdymo, profesinio mokymo ir kitose švietimo įstaigose, ir projekto sutartyje numatytų veiklų organizavimą ir įgyvendinimą bei kitų įsipareigojimų vykdymą.

 

Projekto koordinatorė Audronė Bagdanskienė, tel. (8 45) 501 380

Projektas finansuojamas Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšomis.

Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis

Įgyvendinant Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamą projektą „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“ (kodas Nr. 09.1.3-CPVA-V-704-02-0001) 2018 m. gegužės 14 d. prasidėjo 1– 4 klasėms skirtų mokymo priemonių ir įrangos pristatymas į mokyklas. Už 2 023 683,86 eurų 676 šalies mokyklos gaus 58 pavadinimų priemones, skirtas pasaulio pažinimo dalykui mokyti.

Pirkime „1-4 kl. priemonės“ dalyvauja 14 Panevėžio miesto mokyklų, vykdančių pradinio ugdymo programas: Pradinė mokykla, 10 progimnazijų, Mykolo Karkos pagrindinė mokykla, Kazimiero Paltaroko gimnazija ir „Šviesos“ specialiojo ugdymo centras. Šios mokyklos gaus priemonių ir įrangos už 44761.53 eurų.
Šiuo projektu siekiama modernizuoti 1–8 klasių gamtos ir technologinių mokslų mokymo(si) aplinką. Tam bus panaudota 6 950 880,43 eurų. Projekto trukmė: 28 mėnesiai (2017 m. kovas – 2019 m. liepa). Planuojama, kad kitų metų pradžioje mokyklas pasieks ir 5–8 klasėms skirtos gamtos mokslų, technologijų dalykų mokymo priemonės ir įranga. 5-8 klasėms skirtas priemones gaus 12 Panevėžio miesto mokyklų: 10 progimnazijų, Mykolo Karkos pagrindinė mokykla ir Kazimiero Paltaroko gimnazija.

Projekte dalyvaujančios mokyklos atrinktos Švietimo ir mokslo ministerijos nustatytais kriterijais: projekte nedalyvauja mokyklos, turinčios 1-4 klasėse mažiau nei 30 mokinių, 5-8 klasėse – mažiau nei 40 mokinių, taip pat projekte nedalyvauja jaunimo mokyklos, suaugusiųjų mokyklos ir socializacijos centrai.

PROJEKTO EIGA

2023-12 Baigtos Projekto veiklos: įsigyta kompiuterinė įranga ir reikmenys, sukomplektuotos dirbtinio intelekto laboratorijos klasės su stacionariais bei nešiojamais kompiuteriais, virtualios realybės akinių komplektais, STEAM bendroji patalpa su lazeriniu projektoriumi bei išmaniuoju ekranu bei kita įvairiems STEAM sričių užsiėmimams reikalinga kompiuterine technika.

2023-10-27 Gauti paskutiniai kompiuterinės įrangos ir reikmenų komplektai STEAM laboratorijoms.

2023-08-10 Projekto veiklų vykdymas pratęstas iki 2023 m. gruodžio 31 d.

2023-05-15 Šiuo metu vykdomos likusios kompiuterinės įrangos ir reikmenų įsigijimo procedūros.

2022-12-19 Projekto veiklų vykdymas pratęstas iki 2023 m. gruodžio 31 d.

2020-04 Šio projekto lėšomis buvo nupirkta ir Panevėžio miesto savivaldybės mokykloms išdalinta 640 planšetinių kompiuterių už  113 740 Eur ir 49 nešiojamieji kompiuteriai už  24131,03 Eur.

 

Projekto vadovas Jokūbas Leipus, tel. (8 45) 501 334
El. paštas jokubas.leipus@panevezys.lt

Įkurtas robotikos varžybų centras „RoboLabas“

„Minties“ gimnazijoje įsteigto robotikos varžybų centro „RoboLabas” tikslas – suteikti vaikams galimybių susipažinti su naujausiomis technologijomis, ugdyti kūrybiškumą, kritinį mąstymą, komandinio darbo įgūdžius ir kitas būtinas kompetencijas.
Kuriant centrą modernizuotos „Minties“ gimnazijos I aukšto patalpos (648,39 kv. m), įsigyta reikalingos įrangos.

„RoboLabas“ – daugiau negu patraukli mokymosi erdvė vaikams. Modernus centras padės į mieste organizuojamas varžybas reguliariai pritraukti pažengusių robotų kūrėjų komandų iš Lietuvos, Latvijos ir kitų valstybių.

Užsiėmimus gali lankyti 5-19 metų vaikai ir moksleiviai, šeimos.

Bendras projekto biudžetas – 469 000 Eur.

Projektas įgyvendintas 2019-02-27.

 

Kontaktinis tel. (8-618) 52244, el. paštas info@robo-labas.lt